Vlašské ořechy byste měli zařazovat do své stravy pravidelně

O vlašské ořechy se lidé začínají zajímat hlavně na začátku října a pak v období adventu. Říjen je obdobím dozrávání plodů a kdo má na zahradě ořešák, dobře si je vědom, kolik práce obnáší sběr plodů, jejich sušení a skladování a také shrabování a úklid spadaného listí. Před vánočními svátky je hospodyně vyžadují pro pečení vánočního cukroví a spotřeba skořápkových plodů v domácnostech výrazně stoupá. Po svátcích h však přichází útlum a vlašské ořechy https://www.nakliceno.cz/vlasske-orechy/ ztrácí pro většinu strávníků význam a objeví se na stole snad jen občas ve formě ořechové bábovky.zelené listy ořešáku

Ideální poměr zdravých tuků

To je však velká chyba vzhledem k tomu, jakými vzácnými dary nás tento plod může potěšit. Jeho tvar nápadně připomíná mozkovou tkáň, což jistě není náhodný jev vzhledem k tomu, že právě pro nervovou soustavu a mozek je vlašský ořech opravdovým požehnáním. Je to totiž jediný druh ořechů rostoucích v mírném pásmu, který má vyvážený – optimální poměr zastoupení nenasycených mastných kyselin omega-3 a omega-6. Naši předkové lépe naslouchali vlastní intuici a díky nim se také na našem území vysázely tisíce ořešáků, jejichž využití pro zájemce o zdravou výživu dnes opět nabývá na významu.plody vlašského ořechu

Superpotravina nabitá živinami

Vlašské ořechy můžete konzumovat samostatně nebo ve směsi s jinými druhy oříšků a semínek, je možné si je dopřát do obilných kaší a k různým zákuskům, dezertům, pudinkům a dalším variantám sladkých jídel. Dokonce se o nich tvrdí, že obsahují tolik živin, že by dokázaly pokrýt většinu výživových prvků pro regeneraci organismu. Jsou významným zdrojem zdravých tuků, proteinů i polysacharidů, najdete v nich většinu minerálů a stopových prvků, které by ve stravě neměly chybět (hořčík, vápník, železo, měď, selen, fosfor, draslík, zinek a další) a také vitamíny B1 – B6, a vitamín E, a samozřejmě i potřebnou vlákninu.